woensdag 31 oktober 2012

broers - hel en hemel ik geloof alleen in broers

 

goeden dag beste mensen

zo luitjes

ik zit in een overgang situatie

ik heb een paar vroege en mede daardoor

lange dagen overleefd

nu vandaag geniet ik een 60+dag

denk dat er zijn die zeggen

ik ga niet met je mee

hihihi

nee denk het ook niet

bedoeling is wat uurtjes sporten

saunaatje na

boodschapjes en dan een rondje op het fietsie

al naar gelang en weder diendende

heb natuurlijk ook stoffen en stofzuigen voor

dus een uitweg is er altijd

...

Broers !??!







WAT GEMEEN,LEKKER PUH!





Op een keer waren er twee broers.



De ene broer was een stouterik, een kreeg altijd last met iedereen.



De andere broer daarentegen gedroeg zich perfect.

 Hij was altijd vriendelijk, hielp de oudere buren

 en leefde een voorbeeldig leven.





Terwijl de tijd vorderde, bleven de twee broers in contact met mekaar

 maar waren niet echt vrienden.

De stoute broer werd een stevige drinker en vrouwenloper.



De andere broer was een brave huisvader

die verschillende goede werken steunde.





Op een dag overleed de stoute broer.



En dan, enkele jaren later, stierf ook de andere broer.

 Hij ging naar de Hemel en werd beloond

 met een gelukkig leven in het hiernamaals.



Na enige tijd ging hij naar God en vroeg hem

waar is mijn broer?

Hij stierf vroeger dan ik maar heb hem nog niet gezien



God antwoordde

Zoals je weet leidde je broer een losbandig leven

 dus kan hij de eeuwigheid niet in de hemel doorbrengen.

Hij is naar de Hel gestuurd.





Spijtig dat te moeten horen

antwoordde de goede broer.

Maar ik mis hem en zou hem graag nog eens zien.





Gezien je altijd braaf geleefd hebt

 zal ik aan je wens voldoen zei God

Ik geef je de toelating om even in de Hel rond te kijken





En zo gebeurde, de goede broer werd even naar de hel gebracht.



Na een tijdje vond hij zijn broer die op een barkruk zat.



In één hand hield hij een dikke pint vast, en zijn andere arm

hing rond een jonge, prachtige blonde vrouw.



De goede broer keerde terug naar God en zei

Dit kan toch niet zijn?

Ik heb mijn broer gevonden, met een grote pint

 in de ene hand en een bloedmooie blonde vrouw

aan de andere kant!



De hel is dan toch zo slecht niet!



God legde geduldig uit.

Niet alles is wat het lijkt.

Het bierglas heeft onderaan een gat.

En de blonde niet.

...

kijk dan ga je toch twijfelen hé

PROOST


Photobucket

ben benieuwd wie mij verteld

de kleur in de pps



geniet de dag

liefs



Karel

 


 

 

13 opmerkingen:

  1. Mooi wit is niet lelijk...en nu slapen hj
    Kijk ik klik wel whahahaha...mzl en fijne dag al wil je wel weer veel doen zeg...pffttt
    Trusten...ja weet wel dat je al slaapt hj

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Karel. De ene broer was niet alleen slecht maar ook nog dom, als je zo bedrogen wordt en je hebt er geen eens erg in.. hihihi. Maar eh je had wel even kunnen zeggen, zet even een brilletje op want het is wel erg wit hoor allemaal.. hihihi. Jij vandaag een vrije dag maar wel weer genoeg te doen dus weer een goed gevulde vrije dag. Ik zie vandaag wel, heb geen plannen alleen even naar Marten en dan zie ik het verder wel. He karel een hele fijne donderdag en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goedemorgen karel
    mooi wit is niet lelijk hihi
    de plaatjes zijn wonderschoon
    ja en wat de broers betreft,ieder krijgt wat hij verdient
    is het aan jezelf wat je er mee doet
    zodra je volwassen bent,kan je keuzes maken
    dus weet wat je wenst of doet,de beloning zal zoet of zuur zijn
    hier zullen we proberen om eerst weer vaste grond onder onze voeten te krijgen
    een rechte rug en stevig in onze schoenen
    ook dat gaat met vallen en opstaan
    mijn levenservaring zal hopelijk een goed voorbeeld zijn
    maar eerst werken aan innerlijke rust
    het komt goed,we doen ons best
    karel jij vandaag genieten van je 60+ dag hihi
    ik genieten van mijn vrije dag
    wens je een hele fijne donderdag toe
    liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha die Karel. Jij nu denk ik op naar de sportschool en toestel voor toestel even afwerken. Ik was vanmorgen al mooi vroeg weg en dus ook eerder weer terug. Heb ik gelijk maar even de boodschapjes gehaalt dus die zijn binnen en hoef ik er niet meer uit. Vind het binnen ook een stuk aangenamer dan buiten moet ik zeggen. Het is echt guur koud. Maar goed, binnen vermaak ik me prima dus .. Straks nog even ene tweede was op de hang en verder vind ik het wel welletjes vandaag. Morgen toch het hele huis weer even door, wordt alles wel weer even gedaan. Jij sport je maar lekker even in het zweet.. We horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mogge karel
    Nog niks lopen hoor eerst even richting oppassen en daarna eten en dan lopen we pas hihi
    en zoals het er nu uitziet worden we nat, dus mijn blogje klopt wel een beetje.
    We zien het wel pluutjes genoeg...fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Karel,
    Wat een beeldschone pps.Echt van genoten.
    Hahaha..past niet echt bij de broertjes.
    De plaat staat in het gastenboek van Nellie,een verjaardadsfreubel.
    Geen markt vandaag,het is guur en binnen is het lekker warm.
    Veel plezier op de sportschool.
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij al aan het sporten of lichaamsbeweging in huis...haha ook leuk stoffen en zuigen.
    Oja marijn vond je filmpje prachtig maar wil toch bij cars gaan werken grijnzzzz
    Prachtig als een manneke van 3 je verteld wat hij allemaal gaat doen. En de grootste eer is toch wel als de papa hem komt halen hij gewoon zegt dat ie hem niet gemist heeft haha...en dat na 3 nachten...vind het hier gewoon leuk haha
    Nu de pc gaat uit en we rijden...en denk dat het wel avond wordt voor ik er weer ben...mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Karel
    Zo jij een dagje voor jezelf ,maar al aardig ingevuld lees ik wel.Even je sleepje bekeken en die prachtige pps .Ik heb weer genoten.Fijne dag
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha die Karel. Jij inmiddels weer uitgezweet en wel en de snert al op natuurlijk. Ik mag nu ook even uitzweten want ben even aan het swingen en zingen geweest. Heerlijk, muziek uit de jaren 60, 70 en 80. Heerlijk hoor. De uurtjes vliegen dan voorbij. Maar goed de rust is weer voorbij hihihihi. Ed om een bakkie en Ritza een uur eerder uit dus net thuis. Mag ik nu even uitzweten en even een bakkie doen. Je hebt wel lekker eten voor de komende dagen Karel, snert, boeren en zuurkool, heerlijk. Wat de kost betreft, laat het maar winter worden.. gna gna. He we horen weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Karel,
    Nee hoor..ik woon niet in de buurt van de wittenkade.Helemaal in west.
    Jij lekker aan de erwtensnert in blik.Doe ik soms ook maar dan roerbak ik wat prei met gehakt en roer dat er door.Toch verse groente en reuze makkelijk.
    Nog een fijne avond en smakelijk.
    mzl.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo thuis en begin maar te lachen...een onweersbui met bakken water op me koppie...gelukkig valt er meer langs dan erop hihi
    Zeiknat en als een verzopen kat verder...het werkt wel want iedereen heeft medelijden met je grijnzzzzz
    Och de helft zit erop...morgen nog een keer en de route is klaar.
    Duurde dit jaar wel langer dan anders...zeker bij ons in de buurt iedereen vragen naar de jongste en Daan. Moest me echt beperken tot snelle info en weg anders schiet het niet op.
    En jij je dingen gedaan vandaag of toch maar HH ?
    Hoe dan ook wens je een fijne avond...oja half uur met Vera gelopen in de regen en ze vond het prachtig...
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha jij bent er veel met reageren hihi
    Nu ik zat op de bank en zonder dat die geroepen heeft toch blijven zitten hj
    Geintje hoor de buuf kwam zomaar nog even binnenlopen en was gezellig ff bijkletsen want op de verjaardag lukt dat nooit...
    Dus een echt rustige avond gehad zonder pc...
    En jij nu al slapen...bestaat niet!
    Trusten

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oja je hebt/had probs...heb je er nu wel de vinger op kunnen leggen intussen?

    BeantwoordenVerwijderen