woensdag 29 augustus 2012

ff rondje om in de tuin



goeden dag beste mensen

wat een verschil hé gister

en wat een reacties , ook verschillend

en dan al die reacties op reacties

bij de verschillende blogs

kijk dat vind ik dan weer zo leuk

ik zei nog dat ik ff de tuin in ging

nu dat deed ik ook

was ff een uurtje aan de wandel

loopt U ff mee

 Photobucket

zo vlak achter huis

 Photobucket




zag ik dit vlindertje

 Photobucket

en twee sperwers maar kreeg alleen dit
op beeld

 Photobucket

 Photobucket

ik rook de hei

en waar ruikt het na dan Karel

nu ik vermoed dat ik gewoon honing rook

wie het weet mag het zeggen

het rook heerlijk

 Photobucket

dit lieve vlindertje zag mijn
cameraatje

en dacht ik blijf maar ff zitten

 Photobucket

en zo kwam ik bij wat ik zal noemen

Ritza's klimboom

maar alleen nog met de rooie overal

van tante Fon

toch

 Photobucket

aan de andere kant van dat mooi veldje

staat mijn boom vlak bij mijn kiezeltje

 Photobucket

dan zie je dat het cameraatje toch
niet

helemaal top van de bil is

 Photobucket

in de verte pal achter die grafheuvel

de oude watertoren van Laren

 Photobucket

voor dit vlindertje

al vermoed ik dat een mot is

maakt het niet meer uit

die is geraakt door iets

wie weet een sperwer

 Photobucket

en deze lieverd maar denken dat

niemand hem/haar ziet

 Photobucket

mijn baken in een wijde omtrek

maar ik kreeg lucht van een andere geur

een voor mij duidelijk herkenbare stal geur

maar daar is geen stal in de buurt

dus ik op onderzoek uit

en ja hoor

 Photobucket

daar aan de rand van een bos perceel

 Photobucket

een schaapskooi provisorisch

 Photobucket

gewoon hemels

ik bedoel weids

 Photobucket

omdat ik vanwege die kraal

een andere weg nam

kwam ik langs deze stronk

zit voor mij nu een verhaal aan

welk ik maar oom Marten noem

 Photobucket

op een vijftal minuten van huis

tref ik het weer

ja men zegt ik heb er een blik voor

maar wat het toen deed ik weet het niet

ging er bij zitten zo het mij leek



 Photobucket

ik had een fijne wandeling

en nee U hoeft niet te klikken

 



fijne dag

liefs



Karel

 


 

 

19 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Karel. Mooie wandeling zo op de vroege morgen voor mij, ook heerlijk rustig nog. Hihihi. Mooie plaatjes weer en de geur was dus niet van iets wat je gekookt had maar van een schapenkraal. Ja toen je het fotootje had gemailt stond er onder het ruikt zo lekker en had ik de foto nog niet gezien vandaar. Hihihi. Maar je hebt weer mooi wat wild gezien, roofvogels, hertjes en de goedmoedige vlinders. He karel ik ga verder en ga je vast een hele fijne woensdag wensen en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mogge Karel,
    Zeker mooie foto's.
    het lijkt me heerlijk op de heide.Neil is na zijn vakantie nog een weekje vrij en misschien kan ik hem overhalen om naar de hei te gaan.
    Ik was weer vroeg mijn bedje uit.Maar wel lekker geslapen.
    Nu aan het bijkomen..hihi..gaat niet meer zo snel.
    Mzl.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die Karel. Jij ook weer wakker en aan de koffie. Even bijkomen met een mok dampende bruine pleur zoals jullie dat noemen hihihi. Ik net samen met zus even eten gehaalt en zal zo even de bedjes op gaan maken en aardappels koken dan kan ik die vanavond lekker op bakken. De eerste was hangt en de tweede draait.. kan alles vanavond weer schoon en droog naar binnen. Vanmiddag gaan de dames even er op uit en kijken we of we kunnen slagen voor een jas voor Jes. Ja Ritza moet ook een nieuwe winterjas maar dat kan later nog wel even. Komt ook wel weer goed. Nu ik ga verder, wij horen en jij wordt eerst maar even goed waker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goedemorgen karel
    heerlijk even met je door de hei gelopen
    wat een mooie tuin heb je toch
    ik liet er altijd nora uit van oom rinus en tante door
    ook bespiede ik hun oudste dochter met haar vriendje daar
    ja inmiddels zijn ze al jaren een echtpaar hihi
    ik zou even rapido aan de slag in huis,maar het ,,affeseart,, foar gjin meter
    dus doe het weer mak an vandaag
    we zullen vanmiddag even voor een jasje zien voor jessica
    kan ze die over haar jurkje doen als het vrijdag wat killer word
    karel ga je een fijne woensdag wensen
    lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goodmeurning Sarelke , Wat scone zeg die foto's , in uw tuin dan nog :-) , zijn dat wat ze noemen de Gooikse Bergen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mogge karel
    Jeetje wat een mooie foto's weer en details haha
    De wandeling was zeker de moeite waard mis alleen het steentje nog.
    Hoe dan ook je mag blij zijn met je tuintje en het is zo mooi bijgehouden.
    Prachtig om te zien haha en oom marten staat er intussen ook tussen.
    Geef jij alles wat je ziet een naam?
    Ga snel verder en dan foetsie...fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nu blijf maar thuis vandaag want op spl is het gevaarlijk
    Zag net op het nieuws een bom gevonden...eng hoor!
    Maar gelukkig gevonden en we horen vandaag vast nog wel wat er aan de hand was...grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha tegelijk over de bom haha
    Ja dat is nog eens nieuws...
    Vind het wel eng hoor.
    En ja zag het kiezeltje in de verte op de foto maar dacht die is wel erg klein hahahaha
    Maar is die toch...
    Dus jij naar je werk waar je niet mag komen haha ja zal wel veel heisa geven vandaag...s6 en be carefull

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Karel,
    Gezellig,jij in de kelder met dit mooie weer.
    Ik heb lekker gewandeld en genoten van het mooie weer.
    Ijsje gegeten,doe ik anders nooit.Ik ben niet zo een zoetekauw.
    Liever een haring maar vandaag niet.
    Straks komt schone dochter en we gaan samen eten.
    Fijne werkavond.
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha nu wordt het allemaal duidelijker haha en bij de stratenmakers niet zoveel bezoekers hihi...dus zal toch wel wat anders geweest zijn hj
    Maar opgelost en nu op spl nog...want er kwam nog wat bij ook...vliegtuig door f16's naar beneden gehaald. En weer voor niks...toch?
    Ben in ieder geval blij dat ik voorlopig niet ga vliegen grijnzzzz
    We zijn weer thuis en ja een bureaustoel gevonden en ook een ijsje gehad haha
    Schemerlampje en wat kleding en manlief was het na de eerste winkel al beu...maar toch volgehouden tot ik klaar was. Veel stoelen bezet gehouden hihi...
    En nu mag die de stoel in elkaar gaan zetten en kijken of die goed is...
    Zit makkelijk goede rugondersteuning en wat belangrijkers is plakt!!!
    Smakelijk en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu was gewoon bij je cam maja jij loopt door beeld haha...en ja nu foto van de stratenmakers...das beter whahahaha
    Niks meer vernomen dus van wat er allemaal speelt...zal straks wel op het nieuws komen...wel zwaaien als je in beeld komt hj
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Karel,
    Spl staat wel in het nieuws vandaag.
    Maar gelukkig loos alarm.
    Ga je zwaaien..hihi?
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geloof me nu maar deze is beter dan de vorige whahahaha
    Nog 3 uurtjes dan....och begint al op te schieten.
    Hier alles later dan anders en geen zin meer om nog wat dan ook te doen...dus mak an de rest van de avond. Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Maar als je dan tot rust komt stuur ik een mail hihi
    En dan wel GOED lezen...ben weer een blogje aan het zoeken pffttt gaat met een sneltreinvaart...van mijn plankjes af...maar vind vast wel iets.
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ee ouwetje van stal gehaald...ja handig dat ik de oude blogjes nog heb...komen soms goed van pas. Jij behoorlijk vroeg thuis...ook wel eens fijn.
    En hoedje en brilletje nog op?
    haha kijk zelf wel ff...Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goedemorgen Karel. Jij behoorlijk vroeg thuis, wat lees ik nu. het was als ik dat zo op het nieuws hoorde gister een bende op schiphol.. Bommen werden opgegraven, en een vliegtuig terug gehaalt vanwege een eventuele kaping... Dacht nog, kunnen wel eens extra uurtjes voor Karel worden dan met al die vertragingen. Maar viel mee dus.. He ik ga snel verder maar kom laters terug hoor. Nu eerst even opschieten en de deur uit.. Ik wens je een hele fijne donderdag en tot straks.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha karel,
    het was storm in een glas water,gelukkig maar,Toch!
    Je weet het tegenwoordig niet.
    Was je vroeg thuis?Nu op weg voor de koffie.
    mzl.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. goedemorgen karel
    en nog last van bommen en kapingen gehad?????
    al lijkt het me niet prettig voor de passasiers om ineens 2 F16 naast je te hebben vliegen
    nergens geen erg in en dan in paniek raken door die straaljagers
    en ook nog een kadootje van de oorlog,laten ze die ook nog knallen
    sensatie op schiphol dus
    ik ben weer wat bloed armer en daardoor later met mijn koffie
    maar zal er zo even met volle teugen van genieten
    karel wens je een hele fijne donderdag toe
    lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha die Karel. neem aan dat jij nog in je bedje ligt... Dan zo maar even aan een bakkie om wakker te worden, zal trouwens wel tijd worden hihihi. Ben ook net thuis en heb eerst maar even een broodje gegeten, was ik echt even aan toe. Bij Marten alles weer netjes en nu hier nog even de boel aan de kant. Zal ik zo eerst maar eens mee beginnen. Wil vandaag zoveel mogelijk even doen dan hoef ik morgen ochtend ook niet zo veel. Ga dus ook nu zo snel mogelijk verder maar ben er zeker vandaag nog wel een keer.

    BeantwoordenVerwijderen